Анотація досвіду роботи керівника ансамблю

           Танець -  це універсальний засіб самовираження людини, тому саме  він є найпоширенішим з видів мистецтва, котрий обирають діти. Однією з найбільш реалізованих занять по танцю в позашкільних навчальних закладах є хореографічні гуртки. Як і інші види мистецтва, хореографія виступає засобом духовного освоєння дійсності, пізнання прекрасного, дає можливість дітям усвідомити радість творчого спілкування з музикою, сформувати позитивне естетичне ставлення до мистецтва танцю, а також набути певні уміння і навички із виконавської майстерності танців різного походження. Найпоширенішою формою організації навчання в хореографічних гуртках є ансамблі.
        Працюючи  на посаді керівника  хореографічного  ансамблю доводжу, що робота в ансамблі  показала  себе на практиці як перспективна форма  естетичного виховання дітей та учнівської молоді, в основі якої лежить прилучення їх до хореографічного мистецтва. Воно забезпечує більш повний розвиток індивідуальних здібностей дітей, і тому навчання в хореографічних  ансамблях  має бути доступне значно більшому колу дітей та молоді. Вони люблять мистецтво танцю і відвідують заняття протягом досить тривалого часу, виявляють наполегливість і старанність у придбанні танцювальних знань і умінь. Використовуючи специфічні засоби мистецтва танцю, зацікавленість дітей, маю  можливість проводити велику виховну роботу.
Актуальність досвіду роботи: В основі педагогічних вимог до визначення змісту, методики та організаційних форм занять з дітьми з хореографії лежить принцип виховання та  навчання. Виховання і навчання представляють нерозривну єдність.  Педагогічний процес будується таким чином, щоб діти, здобуваючи знання, опановуючи навичками і вміннями, одночасно формували б свій світогляд, набували кращі погляди і риси характеру. Заняття з танцю сприяють естетичному вихованню дітей, надають позитивний вплив на їх фізичний розвиток, сприяють зростанню їхньої загальної культури, тому можна стверджувати, що хореографічне мистецтво має багату можливість широкого здійснення виховних завдань. Саме тому очевидна актуальність і затребуваність вибору даної  реалізації  педагогічної  проблеми, яка проходить  через  активізацію пізнавальної  діяльності  у процесі сприймання   та відтворення  хореографії. 
          Для досягнення   результативної  роботи  необхідно вирішити  ряд  завдань:
-  визначити роль  хореографічного мистецтва як засіб  естетичного  виховання дітей;
-  розглянути хореографічне  мистецтво як засіб  естетичного виховання дітей;
-  визначити форми і методи  виховної роботи у творчому колективі;
-  проаналізувати  методи  виховної  роботи  в хореографічному ансамблі  і їх вплив на підвищення  активізації  пізнавальної діяльності у процесі сприймання та  відтворення  хореографії через ціннісне ставлення  до мистецтва.
    Працюючи  на посаді керівника хореографічного ансамблю «Пірует»  впродовж років поєдную  свою виконавську майстерність через танці різного походження:  народні,  класичні танці, через які  вихованці набувають уміння і навички.
    Дисциплінованість, працьовитість і терпіння – ті риси характеру, які необхідні  вихованцю, який відвідує  хореографічний ансамбль. Ці якості виховую в дітей  роками  і тому  успіх  вихованців  визначається  у багатьох  справах хореографії.
   Звертаю  велику увагу  на акуратність  в хореографічному  виконавстві, охайність форми  в хореографічному  ансамблі, яка переноситься на зовнішній вигляд дітей. Вони виділяються  не тільки  своєю  поставою, але і зачіскою, чистотою  і елегантністю носіння  звичайнісінького одягу. Також  спрямовую  всі свої сили  на  виховання  дітей у  колективі: спостерігаю за активністю вихованців, спостерігаю за їх творчим зростанням, сприяю  талановитим  дітям в їх  подальшому творчому  розвитку.
      Через постановки танців  у вихованців ансамблю формується  любов до своєї національної культури, народної творчості, інтересу і розуміння краси навколишнього світу, спілкування. Досягнення фізичної досконалості має стати важливою частинкою виховання  на заняттях хореографії.
           У своїй творчій діяльності  спостерігаю  величезні можливості виховного характеру.  А саме, звертаю увагу  на  виховання  через  участь вихованців ансамблю у колективі: художній педагогічний  репертуар, планомірні і систематичні навчальні заняття, взаємини з педагогом, навколишнім світом. Також  відвідуємо вистави, концерти, художні виставки,  лекції  на етичні теми, які формують  і розвивають у дитини почуття прекрасного, знайомимся  з творчістю майстрів хореографії через засоби масової інформації.  Також однією із дієвих форм  є  самостійне  вивчення питань  теорії музики  читання книг з хореографії та інших видів мистецтва на розширення  своїх знань  в області хореографії.
    Широко в роботі хореографа  застосовую  словесні, практичні та наочні  методи. Словесні - пояснення, бесіда, розповідь. Практичні - навчання навичкам хореографії. Наочні - виконавська майстерність керівника ансамблю,  професійний  показ.
        На заняттях  з вихованцями  основного рівня  використовую  «проблемну  методику», яка  на відміну  від традиційної, більш  активно  діє на розумову і емоційну діяльність. У процесі занять  пропоную  вихованцям  танцювальну комбінацію, або скласти її повністю, виконати той чи інший рух.
       Активізація   пізнавальної діяльності  збагачується присутністю традицій у колективі – посвячення в хореографи, святкування дня народжень, проведення родиних свят,  новорічних ранків та вечорів, випускних  вечорів для вихованців старших класів,  урочистих концертів.  Щорічно вони передаються  і підтримуються з покоління  в покоління, проводяться систематично – це  дозволяє оцінити  соціальну значимість діяльності ансамблю  та його важливість  існування в місті.
           Беру активну участь у проведенні   внутрішніх, міських семінарах, конференціях, а саме:
• міська конференція  «Допоможи дитині» в рамках проведення Дня інваліда;
• міська екологічна  конференція «Живи, Земле!»;
• міський семінар щодо безпритульності та бездоглядності дітей;
• міські  змагання  художньої  самодіяльності   між  педагогічними працівниками  міста ЗНЗ;
• семінари  за напрямками роботи, які проходять в місті Кузнецовськ.
       З  січня   місяця 2012-2013 навчального  року  відповідно до наказу Будинку дитячої та юнацької творчості Кузнецовської міської ради від 08.02.2012 року № 16 «Про  вивчення педагогічного досвіду роботи керівника хореографічного ансамблю «Пірует»  О.Махоріної» було розпочато  вивчення  досвіду роботи  Ольги Павлівни Махоріної. З листопада місяця 2014 року по даний час досвід роботи керівника ансамблю розповсюджується на місцевому рівні: проводяться методичні тижні з досвіду роботи,  оформлюються  мультимедійні презентації з досвіду роботи, проводяться показові та відкриті заняття. Завершальним  буде  творчий звіт керівника ансамблю згідно  розробленого плану.
            Підводячи підсумок своєї роботи, можу сказати, що кожне заняття, репетиція чи  концерт змінюють інтереси та можливості вихованців. Активізація  пізнавальної   вихованців  на заняттях  у хореографічному колективі  залежить  від творчої  ініативи  педагога, прагнення  вести своїх  вихованців  до вдосконалення виконавської майстерності та здорового  духовного розвитку через ціннісне ставлення вихованців до мистецтва.